måndag 24 oktober 2011

Stor dag...

Stor dag idag!

Jag har bytt upp mig i vagn världen. Det blev till sittvagn :-)
Det är så skönt för nu kan jag sträcka på mig rejält utan att det tar emot. Vi har testat vagnen idag jag och Mamma. Vi var och handlade och sen var vi ute och gick en timme och då kunde jag se en massa saker. Fåglar, hundra, gubbar, barn, lastbilar osv.
Vi får hoppas att jag inte får mardrömmar inatt pga detta stor äventyr ;-)

Premiär turen, på väg till affären.

Det går alldeles utmärkt att sova i denna vagnen också.
Visst ser jag stor ut!

 
Igår var vi hos Mormor och Morfar :-) Mysigt som vanligt!
Mamma och Pappa fick kalops och jag fick gröt. Men idag fick jag testa kalops. Ja Mormors kalops t.o.m men helt ärligt tror jag inte det var min Mormor som gjort den...
Vet ni jag bara åt och åt, sträckte mig efter tallriken hela tiden för jag ville ha mera och mera.. Jag har börjat få bra aptit på "riktig" mat nu, helst ska det gå fort när jag ska äta så Mamma och Pappa har lite svårt att hänga med :-)

Kalops är gott!!

Mamma jag vill ha mera :-P

Kram på er!

1 kommentar:

Emilia och Viola sa...

Gottegris!! Visst är mat ljuvligt. Vet du, nu när jag blivit ett så får jag en MASSA gott. Glass och kakor och sånt. Det är mest mormor och farmor som smusslar till mig lite gott, men även syrran :-)

Vad skönt att du fått en större vagn nu! Du är ju lång och ståtlig som jag :-) Nu går snart ert flyttlass. Ska bli så kul att se ert nya hus! När allt lugnat ner sig och ni orkar så får vi se till så att våra familjer träffas!!

Kramar från din tjej :-)